Empati ile tasarlama !

Empati ile tasarlama !

Bunu bilerek kendime şunu sordum: neden yetişkinler hala sigara içiyor?

Bir tasarımcı olarak işim, anlamlı olan ve insanların hayatlarına değer katıp bu hayatları etkileyen deneyimler sağlayabilmektir. Bunu, hangi ürünü tasarlıyorsam o kitle ile empati kurarak yaparım. Sigara içmediğim için ve hiçbir zaman içmemiş olduğum için, yayınlanan gerçekler ve sigara içen kişilerin deneyimlerine güvenmek zorundayım. CDC, sigara içilmesi üzerine oldukça açık ve net olan birçok etkileyici veri sağlamaktadır. Bu olgulara nasıl tepki verdiğim, nasıl bir tasarımcı olduğumu ve nasıl bir tasarımcı olmak istediğimi belirliyor.

Sigara içen yetişkinler ile empati kurmak

Birçok sigara içen yetişkin, nikotin ile olan ilişkilerini değiştirebilmek için bir yol arıyor ancak bulamıyor. Bu insanlara ve çevresindeki insanlara yardım etmek için çözüm üretmemiz gerekmez mi? Milyonlarca insan daha iyi bir alternatifi hak etmiyor mu?

Bu durum için sigara içen yetişkinleri suçlama tuzağına düşmek oldukça kolay. Bu hem zalimce hem de yardımcı olacak nitelikte değil.

Sigara içen her kişinin arkasında, sigara içmeye yönelik karmaşık bir kişisel yolculuk vardır. Bu yolculuğun farkında olunması ve buna saygı durulması ve buna yönelik alternatif bir yol tasarlanması, yeni bir hayat tasarlamak demektir. Benim, sigara ile 35 yıl üzerinde mücadele eden sevdiklerim var. Bunu onlar için yapıyorum.

Sigara içen yetişkinler, yanabilir sigaralara daha iyi bir alternatifi hak ediyor.

Diğer birçok tasarımcı gibi, bir etki yaratmak istiyorum. Empatiye dayalı olarak bir tasarım yapmak istiyorum. Verilere dayalı olarak tasarım yapmak istiyorum. Sigara için yetişkinlerde bizi zorlayan tasarım problemleri, teknolojik gelişmeler sayesinde, dünya çapında derinlemesine etkili olma potansiyeline sahip ve bu durum oldukça heyecan verici. JULL Labs’ta çalışan bir tasarımcı olarak, gelecekteki ürünlerimizi tasarlarken amaçladıklarım aşağıda yer almaktadır:

●  Nikotin kullanıcılarına, kullanımları ile ilgili bir iç görü sağlayan sezgisel bir deneyim sağlamak;

●  Kullanıcılara, kullanımları ile ilgili daha fazla kontrol ve görünürlük sağlamak için bir yol oluşturmak;

● Sigara içen yetişkinlere yardım eden ve yasal yaş altındaki kullanım dahil olmak üzere yetkisiz kullanımı önleyen bu teknolojiyi ileriye taşımak.

“Eğer bir tüketici, ürünlerimizi bırakmak isterse, bırakabilir” diyor James Monsees, TechCrunch’taki JUUL Labs’ın eş-kurucusu. “Onlara bunu mümkün olan en uygun şekilde yapabilmelerini sağlayacak bir cihaz seti sağlayacağız.”

Bu sözde benim gördüğüm, JUUL Labs ürünlerinin gelecekteki potansiyel durumunun tartışılmasının, deneyimleri üzerinde kullanıcı kontrolü sağlamaya yönelik odak noktası olmasıdır.

“Muhtemelen ölene kadar sigara içeceğim”, bu cümleyi araştırmalarımızdan birinde duymuştum ve bunu söyleyen oldukça umursamaz bir şekilde söylemişti. O zaman şunu fark etmiştim, bu, nikotin ile olan ilişkisinde kontrolü kaybettiğini düşünen kişilerin sesiydi.

Yaklaşımımızın en önemli noktası, çekirdek demografik sigara içen yetişkinlere gösterdiğimiz empati olmalıdır. Öğütlediklerimizi uygulamaya çalışmalıyız, müşterilerimize daha fazla kontrol ve görünürlük sağlayan ürünler tasarlamalı ve onları yenilikçi özellikler ile güçlendirmeliyiz.

Onlara uygun bir kontrol yolu sağlamak zorundayız.

Tasarım prosesinin bir parçası olarak, davranışlarınızı izlemenize ve ölçmenize yardımcı olan, var olan birçok uygulamayı değerlendirdik. Bu uygulamaların birçoğu, rutin olarak devam etmenizi gerektiriyor ve bireyin, belirlediği amaçlarına ulaşmasına yardımcı olmadan yalnızca düzenli olarak veri girişi yapıyor. Sonuç olarak da bunun birey üzerinde olumsuz bir etkisi oluyor ve kendilerine, başarısız olduklarını hissettirecek daha fazla fırsat sunabiliyor.

Henüz mükemmel çözümün ne olduğunu bilmesem de kesin olarak ne istemediğimi biliyorum, Kullanıcıların, bunu yapılması gerekenler listesinde angarya iş olarak görmesini istemiyorum; kullanıcıya karşılığında bir şey sunmadan herhangi bir bilgi sormak istemiyorum; kullanıcıları utandırmak veya onları başarısız hissettirmek istemiyorum; ve kendilerini bu mücadelede yalnız hissetmelerini istemiyorum. Ürünümüzün hissettirdiği gibi kusursuz hissettirmek için gereken her tasarımı deneyimlemek istiyorum – düğme yok, bakım yok, basit ve fark edilmeyen.

Minimum çaba ile çalışan dijital davranış değişimleri.

Nasıl görünüyor ve oraya nasıl geleceğiz? Bunu henüz bilmiyorum, “büyük düşünme” ayrıcalığımız var – JUUL Labs şirketlerinden birinin de belirttiği gibi.

Sigaraları saf dışı bırakmak için misyonumuz hırs ve gayret gerektiriyor ve sigara içen yetişkinlerin, yanabilir sigaralara günlük hayatlarında nasıl bağlı olduklarına karşı bir iç görü gerektiriyor. Bir şirket olarak tasarım sorunlarımıza yaklaşırken, ulaşılabilirlik, konuşmanın oldukça önemli bir rol oynuyor çünkü ürünümüzün, nikotin tüketmek isteyen veya buna ihtiyaç duyan kişilere yardımcı olup olmadığını dikte ediyor.

Her gün işe gelmek için heyecan duyuyorum çünkü sigaraların bırakılmasına yönelik bütüncül ve gerçekçi bir yaklaşım sunabilecek, nikotin kullanımını yönetebilen ve gençlerin, buhar ürünlerine ulaşmasını önleyebilecek birçok projenin bir parçası olabiliyorum. JUUL Labs’ta çalışmadan önce, sigara içilmesi gibi sorunlar üzerinde yoğunlaşmaya başlayan bir tüketicilere yönelik sağlık yönetim uygulaması üzerinde çalışıyordum. Şimdi ise, JUUL Labs’taydım ve pozitif etki için olasılık ölçeği çok daha yüksek.

Bunu okuyorsanız ve hala “Nikotini herhangi bir şekil veya formda geride bırakamıyorum” diyorsanız, bu tamamen anlaşılabilir bir durum. Sevdikleri insanları, sigara bağımlığı veya herhangi bir bağımlığın pençesinde gören kişiler için bunun, insanların derin duygularına değdiğini biliyorum.

Çünkü benim için, “lütfen sigara içmeyi bırak” demek yeterli olmadı. Gerçek bir alternatif üzerinde çalışmak istiyorum ve JUUL Labs’ta tasarım yapmak, tam olarak bunu yapmama izin veriyor.

 

Yayınlanan 2019-07-08 Juul Makaleler 0 1640

Bir yorum bırakCevap bırak

Yorum yazmak için Giriş Yapmalısınız.

Blog arşiv

Blog kategorileri

En son yorumlar

Yorum yok

Blog arama

Menu