ARAŞTIRMA, yasa dışı uyumlu diye satılan ürünlerin etkisini vurguluyor.

ARAŞTIRMA, yasa dışı uyumlu diye satılan ürünlerin etkisini vurguluyor.

 Bu ürünler, “Strawberry Milk,” “Pink Lemonade,” “Lucky Charm,” “Bubble Bubble,” “Sour Gummy” ve “Rainbow Drops.” gibi gençleri cezbeden aromaları ve sosyal medya üzerinde sorumsuz bir şekilde pazarlama yaparak yasal yaş altındaki kişileri hedefleyen üreticilerinden gelmektedir. 

JUUL Labs, yazarların, sosyal medya içerikleri ile buhar ürünlerinin gençler tarafından kullanımı arasındaki bağı anlamaya duydukları ilgiyi takdir ederken, bu kişiler, tamamen bağımsız üçüncü taraf içerikleri ile JUUL Labs’ın onaylı Instagram hesabında (Kasım 2018’den beri geçersiz olan) geçmişe ait içerikleri uygunsuz şekilde bir araya getirmişlerdir.

Bu etki, yanlış yönlendirici ve doğru olmayan bir analizdir ve JUUL Labs’ın eski sosyal medya aktivitesini yanlış aktaran “bir araştırma” olarak maskelenmiştir. Bu çalışma sırasında üçüncü şahıs kullanıcıları, JUUL ürünleri ile ilgili Instagram içeriğinin yüzde 99.99’undan fazlasında iyi paylaşım yapmıştır. Ayrıca JUUL Labs, araştırmanın yürütüldüğü Mart-Mayıs 2018 tarihleri arasında Instagram dahil olmak üzere herhangi bir sosyal medya platformunda herhangi bir “influencer” aktivitesine sponsor olmamıştır. Sonuç olarak bu çalışma, iddia edildiği gibi JUUL Labs’ın sosyal medya varlığını ölçmüyor, bunun yerine ürünlerini agresif bir şekilde sosyal medya üzerinden gençlere satmaya çalışan yasal olmayan ve potansiyel olarak da tehlikeli ürünlerin üreticileri dahil olmak üzere, başkaları tarafından sürdürülen uygunsuz sosyal-medya içeriklerinin anlık resmidir.

Aslında yazarlar, gençlere sosyal medya üzerinden agresif bir şekilde kendi ürünlerini pazarlayan yasa dışı ürünlerin üreticilerine ait faaliyetleri dikkat çekici bir şekilde JUUL Labs tarafından onaylanmış ve desteklenmiş gibi göstermeye çalışmaktadır. İşin aslı, JUUL Labs, yazarların, yanlış bir şekilde JUUL Labs’ın “bağlı bir satış bayisi” olduklarını iddia ettikleri, korkunç bir sosyal medya suçlusu olarak tanıttıkları üreticilerden biri olan Eonsmoke hesabına karşı dava açmıştır. Bu durum, açık bir şekilde yanlıştır.

Çalışmada bulunan yaygın hatalar ve yanlış yönlendirmeler ışığında, yazarlardan bunu yayından çekmesini veya bu hatalara kapsamlı düzeltmeler uygulanmasını talep ettik.

Kötü kişiler tarafından bu tür gönderilerin yapılmasının ciddi bir sorun olduğuna katılıyoruz ve bu nedenle de yazarların problemli olarak belirttikleri uygunsuz üçüncü şahıs sosyal medya içeriklerini iptal etmek için kaldırma talebinde bulunan bir sosyal medya takip ekibi ile çalışıyoruz.  Bu güne kadar, sosyal medya ekibi, 25,405 bireysel Instagram gönderisi ve ek olarak 1,251 Instagram hesabı (bu hesapların 1.1 milyondan fazla takipçisini etkileyen) dahil olmak üzere 31,889 sosyal medya listesini kaldırmada başarı sağlamıştır. Bu çalışmanın yazarları, bu açıdan kamu çalışmalarımızı görmekte başarısız olurken, bizi yanlış bir şekilde sorumsuz üreticilerin faaliyetleri ile ilişkilendirmiştir.

Bu hatalara rağmen çalışma, sosyal medyada gençleri hedefleyen üçüncü şahısların yanı sıra sahte ve uyumlu parça üreticilerinin yol açtığı yaygın problemleri yakalamıştır. Bu ürünler, FDA’nın uygun gördüğü yasa, mevzuat ve politikaların ihlal edilmesinde, baskın bir kamu sağlığı tehdidi oluşturmaktadır: Bunlar, bilinmeyen içerikler ve bilinmeyen üretim ve kalite standartları ile üretiliyor. Ayrıca bu ürünler, açık bir şekilde gençleri cezbeden aromalar ve ambalajlar ile pazarlanıyor ve genellikle sıfır veya çok nadir bir yaş doğrulaması ile online olarak satılıyor. 

Birçok forumda JUUL Labs’ın fikri haklarını ihlal etmesi nedeniyle Eonsmoke’un dava edilmesine ek olarak, hem JUUL-uyumlu ürünler hem de Çin’den ithal edilen sahte ürünlerin diğer düzinelerce üreticisine karşı JUUL Labs’ın fikri haklarını yürüten yasal işlemler başlatmış bulunuyoruz. Sigara, dünyada önlenebilir ölümlerin birinci sırasında yer aldığından ve yılda neredeyse yarım milyon Amerikalının hayatını tehdit etmeye devam ettiğinden, sigara içen yetişkinler için alternatif ürünlere erişim sağlanmasına yardımcı olmamız çok önemli. Aynı zamanda yaygın olarak bulunabilir olmaları ve gençleri cezbeden pazarlama taktikleri nedeniyle gençlerin erişimine ve kullanımına yardımcı olmaya devam edecek bu ve diğer ürünlerin belirtilmesine yönelik acil önlemler alınmalıdır.

Yayınlanan 2019-07-08 Juul Makaleler 0 53

Bir yorum bırakCevap bırak

Yorum yazmak için Giriş Yapmalısınız.

Blog arşiv

Blog kategorileri

En son yorumlar

Yorum yok

Blog arama

Menu